Consell insular de menorca - Serveis generals, treball i innovació
facebookTwitter
LOGO
Menu
LOGO INICI  -  CONTACTAR  -  AVÍS LEGAL  -  RSS  -  ACCÉS ENTITATS  -  Veure tots Veure tots
     


Calendari de cursos



 

Perduts a Internet?

(Article de Jesús Capó Pons, publicat al Diari Menorca de dia 17/05/2014)

Sí, tots anem una mica perduts, en certa manera, al gran oceà que és Internet. Només els capitans de Google coneixen l’algorisme que s'aplica a l'hora de decidir quines pàgines web es posicionen a la primera, segona o tercera pàgina del buscador.

Tots aquests centenars de milers de webs que estan en aquest oceà i que voldrien aparèixer en una cerca per unes paraules concretes jo les classifico en 3 grups:

El “grup dels nedadors” són els que van, tal i com hem dit, nedant sense cap tipus de barca. És a dir, les seves pàgines web estan fetes sense cap tipus de sistema d’administració per canviar textos, sense motor de reserves, ni carret de la compra. Tot es fa de forma manual i això implica una feinada si volen arribar a bon port.

Després hi ha el grup de les “barques-web”. Aquí incloem els llocs web que, tot i tenir els motors i les estructures necessàries, van a la deriva i no saben molt bé el perquè. Intueixen que no arriben bé a cap port on vendre la seva preuada mercaderia, però com que desconeixen els secrets de l’oceà ni es poden imaginar que existeixen tals secrets. Aquí estan tots aquells que van construir la barca sense planificar bé i que es van oblidar d’algunes característiques tecnològiques molt importants a afegir a la seva pàgina web, i aquest és el grup més massificat. Passa tot sovint que, com que ja sura i té motor, pensen que ja està tot llest per començar a navegar.

Finalment tenim el grup “barques-seo”. Aquestes barques sí que porten els petits i grans secrets tecnològics necessaris per poder navegar a tota velocitat i arribar als millors ports. Aquests ports són aquelles cerques de paraules on tothom voldria ser, simplement perquè allà hi ha més venda. Per tant, aquest tipus de barca sí que et permet navegar fins a posicionar-te a les primeres pàgines dels buscadors. El SEO és una de les claus en molts projectes de venda a través d’Internet. Les barques-seo realment estan competint a l’oceà Internet contra els grans vaixells empresarials per pescar els millors clients online.

I que es això del SEO exactament?
Significa tenir un lloc web preparat tècnicament per tal que els buscadors puguin llegir bé la informació, classificar-la i valorar-la. Això implica complir amb una sèrie de requisits tècnics, de continguts i d’estructura del web. I també és important la part de popularitat del lloc web, com més enllaços de qualitat, millor. Però és un error molt freqüent pensar que el SEO no és més que molts enllaços i que la pàgina web no hi té res a veure. Aquesta forma d’entendre el SEO és totalment inexacta perquè si el lloc web no està ben fet la feina de fer enllaços és en va. És tan important la pàgina web com la seva popularitat a través d’enllaços, sobretot en aquelles paraules en què hi ha més competència.

Algunes pàgines modestes, com milanuncios.com, que molts catalogàven de poc atractiva i amb colors austers, han acabat sent comprades per molts milions d’euros gràcies al seu bon posicionament i perquè són fàcils d’utilitzar. Així… hi ha altres requisits a tenir en compte a l’hora de dissenyar un lloc web, a part del SEO?

Sí, hi ha altres claus. Una vegada estem posicionats toca “pescar”. Aquí és on entren en joc els conceptes de “fàcil”, “confiança” o “marca coneguda”, entre d’altres. Una vegada els potencials clients troben la pàgina han de confiar en ella, potser fins i tot la coneixen o n’han sentit a parlar i si, a més a més, és fàcil d’utilitzar, ja tenim molt de camí fet.

D’acord, i amb això ja ho tenim tot? Doncs no, encara hi ha més en el món de la venda online. Cal no oblidar fidelitzar cada client perquè ens segueixi comprant amb eines d’email màrqueting o campanyes a través de xarxes socials. En resum, assumint que teniu una pàgina web-SEO (se’n veuen poques d'aquestes) llavors l’altra clau és pescar (vendre) i fidelitzar (que et recordin i tornin).

Per acabar un petit consell. Si voleu vendre online us heu de formar en noves tecnologies ja que sinó no podreu prendre decisions adequades i capitanejar bé les vostres barques-SEO. Construïu una bona barca, i després sortiu a pescar.

De tot això i molt més parlarem gràcies al Pla +TIC del Consell Insular. Veurem els factors SEO més rellevants i també les 5 estratègies clau que has de saber si vols vendre online i estar en el top 10 dels buscadors.

[Jesús Capó Pons imparteix formació en posicionament web en el marc del Pla +TIC del Consell Insular de Menorca, co-finançat pel Programa LEADER 2007-2013].

 
Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
 
Consell insular de menorca - Serveis generals, treball i innovació