Consell insular de menorca - Serveis generals, treball i innovació
facebookTwitter
LOGO
Menu
LOGO INICI  -  CONTACTAR  -  AVÍS LEGAL  -  RSS  -  ACCÉS ENTITATS  -  Veure tots Veure tots
     


Calendari de cursos



 

“El curs m’ha aportat les eines necessàries per reforçar i dirigir la meva estratègia comercial mitjançant el màrqueting online”

Entrevista a Pacífic Camps Juaneda, alumne del Pla +TIC Menorca
 

caption
Pacífic Camps Juaneda
Professional del vídeo

Realització professional de vídeos per a PIMEs, artistes, entitats i administracions. Especialització en vídeos per a la publicació i difusió a través de canals online (web, Youtube, Facebook, Vimeo, etc.) i cinemes.
 
Pacífic Camps Juaneda, va assistir al curs 'Màrqueting online. Aplicació pràctica a la teva empresa'  



Quins coneixements tenies abans del curs?
Feia 6 anys que vivia a Barcelona i la veritat és que sabia que es feien diferents cursos per a pimes i emprenedors però no sabia ben bé quines temàtiques tractaven els cursos. En quant a màrqueting online tenia uns coneixements mínims que sabia que havia d’ampliar.

Quan vaig tornar de Barcelona, amb la diplomatura dels estudis de cinema i amb l’experiència en aquest món, vaig decidir establir-me a Menorca com a professional des vídeo.

Centrat a la recerca d’orientació al mercat a Menorca i juntament amb les ganes d’adquirir més coneixements per aplicar al meu negoci, em van recomanar que assistís al curs de “Formació en Tecnologies de la Informació i la Comunicació” (TIC) que organitzà el Consell Insular de Menorca.

Què vas aprendre?
Vaig aprendre que no és suficient tenir un bon producte i cobrir una necessitat al mercat, per molt exclusiu que siguis. Vaig aprendre que és completament imprescindible elaborar un pla estratègic del teu negoci, en tots els sentits, perquè el teu negoci, el teu producte i aquesta necessitat es trobin i s’agafin de la mà.

La importància d’elaborar un briefing de producte/servei, com analitzar la teva competència, la necessitat d'establir la teva diferenciació, de tenir objectius i conèixer el teu públic, així com comptar amb una imatge corporativa professional. Tot aquests conceptes són eines bàsiques per encaminar la viabilitat del teu negoci.

La importància d’internet i el màrqueting online. El màrqueting està canviant perquè el comportament social també està canviant gràcies a internet. El màrqueting es veu com una despesa quan no ho és, en absolut, si el pla de màrqueting s’elabora correctament. El màrqueting avui dia no és opcional, és una necessitat, el teu públic ha de conèixer que existeixes i ha de conèixer el teu producte i per aconseguir-ho has d’estar on està la gent.

Al curs aprens a focalitzar i organitzar-te perquè elaboris correctament el model de màrqueting online més adequat per al teu negoci i finalment la inversió es converteix en un retorn.

Com ho apliques al teu negoci?
El curs m’ha orientat a utilitzar les eines adequades per tenir i gestionar la presència a internet del meu negoci i aconseguir un bon posicionament.

L’estratègia del teu negoci és una feina que s’ha de ben pensar i dissenyar abans de prémer impulsivament la tecla “intro”. Açò comporta moltes hores, mal de caps i l'efectivitat, així i tot, no és immediata, s’ha d’esser pacient i constant. Exemples són saber realitzar l’escolta activa, establir un benchmarking, saber elaborar un mapa d’empatia, establir objectius, saber utilitzar correctament el SEO per millorar el posicionament orgànic…

Un emprenedor dedica moltes hores a pensar sobre el seu negoci. Aquest fet fa que tenguis moltes idees vàlides voltant al cap, arribes a acumular un caramull d’idees i una sèrie d’apunts desordenats que, sincerament, no acabes de saber com focalitzar. Sens dubte, necessites aplicar l'instrument adecuat que t'ajudi a organitzar de forma efectiva el teu propòsit. En el meu cas el curs m’ha aportat les eines necessàries per reforçar i dirigir la meva estratègia comercial mitjançant el màrqueting online. Eines que em permeten fer arribar al meu públic objectiu el meu producte, la meva creativitat, la meva qualitat, la resolució de dubtes i inquietuds dels clients, mostrar els resultats d’una manera neta i transparent, que tenc un producte molt compatible i accessible per a les pimes, artistes, administracions... i sobre tot, per mi el més important, establir proximitat amb el client, estar al costat del client. En definitiva, el treball resultant et posiciona com et mereixes, com a professional atent amb el moviment, amb el corrent i la inquietut amb què s'adreça la nostra societat.

En el meu cas diguem que he començat per una primera etapa i una primera fase inicial i és comptar amb presència a les xarxes socials com a Pacífic Professional des Vídeo. La previsió és d’un any per completar activament tot el que he après en 6 dies del curs de màrqueting online.

Què destacaries del curs?
La qualitat de la informació, la capacitat de transmetre i la gran experiència aportada pel professor Antoni Febrer Barber. La teoria que aprens de seguida ja l’apliques a la pràctica, al món real, no es queda en meres teories apuntades a un paper, en absolut. És un curs molt complert i actualitzat sobre les noves tecnologies aplicades a la teva empresa.

També que sigui un curs gratuït finançat pel Consell Insular de Menorca i que l’organització hagi tingut en compte la importància de saber escoltar el que li preocupa a l’emprenedor i acceptar opinions per aplicar millores al cursos vinents.
 


 
 
Documents i enllaços relacionats
 
Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
 
Consell insular de menorca - Serveis generals, treball i innovació