Consell insular de menorca - Serveis generals, treball i innovació
facebookTwitter
LOGO
Menu
LOGO INICI  -  CONTACTAR  -  AVÍS LEGAL  -  RSS  -  ACCÉS ENTITATS  -  Veure tots Veure tots
     


Calendari de cursos



 

"El comerç electrònic és una oportunitat per a obrir mercat, marcar diferència i no quedar-se enrere"

Entrevista a Jorge Morell i Xisca Morey, consultors de la Fundació Bit
 

caption
Jorge Morell i Xisca Morey impartiran les sessions formatives 'E-commerce. Pautes per començar a vendre online'
Jorge Morell i Xisca Morey
Consultors de la Fundació Bit


Què representa el comerç electrònic per una pime?
Representa una oportunitat, i fins i tot una necessitat, per a obrir mercat, marcar diferència i mantenir-se rellevants, és a dir, per no quedar-se enrere. 

Balears ja fa anys que es posiciona al capdavant de les compres en línia (un 43,4% ho fa servir, respecte al 37,4% a l'estat Espanyol, segons INE). El mateix passa amb les empreses que venen per Internet (un 22,7% ja ho practica, en relació al 14,4% a Espanya, segons Ibestat 2013). Així i tot, encara som lluny dels objectius marcats per l'Agenda Digital Europea al 2015: que un 33% de les PIMES venguin en línia. Per tant, anam per bon camí, però encara hi ha feina a fer.

Què s'ha de tenir en compte a l'hora de començar a vendre en línia?
Primer de tot, saber què es vol comercialitzar. En segon lloc, investigar el mercat per a esbrinar si és viable. Fet això, arriba el moment de posar-se a fer feina, i n'hi ha molta per endavant.

La idea és en tot moment assessorar-se i informar-se sobre models iguals o semblants al teu, i també dels models dels competidors. Sempre amb la finalitat de detectar punts on marcar la diferència. A l'OBSI trobareu una guia bastant útil sobre “Com posar en marxa una botiga online a Balears”.

Quins productes o serveis són més adients per comercialitzar en línia?
Tot i que és cert que a Balears patim els sobre costs que provoca la insularitat, tot es pot vendre online. Segons el producte o servei, s'aplicarà un model o un altre de comerç electrònic, com a complement a una botiga física o només en línia. Tot això sense oblidar les possibilitats de segmentació que hi ha avui en dia, ja sigui per tipus de client, característiques del producte o geografia.

En el fons allò important és definir el model que s'ajusti millor a les necessitats del nostre negoci i l'especialització de les pimes per afavorir la seva competitivitat. Està clar que no podran lluitar amb les grans empreses, ni en preu ni en quantitat de productes, per tant l'especialització ha de ser el seu valor afegit. 

En què consisteixen les xerrades d'e-commerce que impartireu a Menorca? A qui s'adrecen?
Formen part del projecte Dr. TIC de la Fundació BIT, per assessorar i formar a nivell inicial les pimes, autònoms i emprenedors en temes de noves tecnologies.

Es tracta d'una primera introducció a tots els aspectes que han de tenir en compte a l'hora de vendre en línia: mostrar-los els avantatges i la feina que suposa posar en marxa un negoci electrònic. La idea és animar-los a donar la passa que els hi permeti aprofitar el potencial d'un fet tan fantàstic com poder vendre arreu del món les 24 hores del dia.
 


 
Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
 
Consell insular de menorca - Serveis generals, treball i innovació