Consell insular de menorca - Serveis generals, treball i innovació
facebookTwitter
LOGO
Menu
LOGO INICI  -  CONTACTAR  -  AVÍS LEGAL  -  RSS  -  ACCÉS ENTITATS  -  Veure tots Veure tots
     


Calendari de cursos



 

Es pot permetre la teva empresa o negoci no tenir presència a internet?

(Article d'Antoni Febrer Barber, publicat al Diari Menorca de dia 12/04/2014)

A finals de l'any 2013 un 68% de les llars espanyoles disposava ja d'accés a Internet, una xifra que s'ha duplicat en només nou anys (34% el 2004) i que suposa més de 26 milions d'usuaris connectats només al nostre país. D'aquests, un 85% es connecta varies vegades al dia dedicant-li una mitjana de més de dues hores diàries.

Per altra banda, el 74% dels usuaris es connecta diàriament a una xarxa social, essent Facebook amb un 90% la més utilitzada, seguida per Twitter (45%) i Google+ (37,7%). Així mateix, el 74% ha consultat a través d'Internet opinions o comentaris d'altres persones sobre productes y serveis i un 48% dóna molta confiança a les opinions d'altres persones a la xarxa.

Finalment, un 86% dels internautes ha comprat per Internet en el darrer any i més d'un 42% ha vist les característiques o el preu d'un producte per Internet i després la comprat a la botiga física.

Veient aquestes xifres queda clara la importància que ha adquirit Internet durant els darrers anys i el canvi d'hàbits que ha provocat en tots i cada un dels aspectes de la nostra vida quotidiana: com ens relacionem, con ens informem, con comprem o com ens comuniquem.

I les empreses de Menorca, què han fet per adaptar-se en aquesta nova realitat? Quin nivell de presència i visibilitat tenen a Internet? Han canviat la manera en que donen a conèixer els seus productes i serveis? I la manera en que es relacionen i comuniquen amb els seus clients?

A dia d'avui les empreses i professionals que no aposten decididament per definir i dur a terme una estratègia de màrqueting a través de la xarxa estan perdent clarament competitivitat i, encara que pugui sonar exagerat, s'encaminen cap al tancament o la reducció inevitable de la seva activitat.

Però per sort encara hi som a temps.

Tot i que el canvi és ràpid, constant i inevitable, ens trobem en un punt on tenim marge suficient de maniobra per evitar xocar amb l'iceberg. I el canvi de rumb, tot i que pugui semblar contradictori, més que fer-se corrents i sense pensar s'ha de fer de manera tranquil·la i planificada: “sense presa però sense pausa”, com es sol dir.

I quin és el camí?

Abans de res el primer és conèixer aquesta nova realitat, saber quines són les diferents opcions que tenim per estar presents a la xarxa, assumir el canvi que s'està produint i aprendre com aplicar-lo a la nostra empresa per millorar els resultats de negoci. Perquè més important que passar a l'acció, és saber com passar a l'acció.

I aquest és l'objectiu de la xerrada i el curs sobre “Màrqueting Online. Aplicació pràctica a la teva empresa” que durem a terme a través del Pla TIC Menorca: ajudar a les empreses i professionals a conèixer com Internet ha canviat el concepte de Màrqueting, a descobrir la nova realitat social del màrqueting online, a aprendre a definir una estratègia de màrqueting online per al negoci, i a conèixer les diferents eines del màrqueting que ens ofereix la xarxa.

T'animes a canviar de rumb per endinsar-te en el camí del màrqueting online? T'assegur que et servirà per donar un nou aire al teu projecte i millorar els resultats del teu negoci. T'esperam dilluns a les 19h a la la seu de PIMe a Ciutadella.

[Antoni Febrer Barber impartirà el curs 'Màrqueting online. Aplicació pràctica a la teva empresa', corresponent al Pla +TIC del Consell Insular de Menorca, co-finançat pel Programa LEADER 2007-2013].

 
Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
 
Consell insular de menorca - Serveis generals, treball i innovació