Consell insular de menorca - Serveis generals, treball i innovació
facebookTwitter
LOGO
Menu
LOGO INICI  -  CONTACTAR  -  AVÍS LEGAL  -  RSS  -  ACCÉS ENTITATS  -  Veure tots Veure tots
     


Calendari de cursos



 

Keep Calm, Julio Iglesias... ¿se ase un selfie o ke ase?

(Article d'Ivan Khanet, publicat al Diari Menorca de dia 24/09/2014)

Les xarxes socials i els nostres telèfons mòbils estan infestats de “memes” (conceptes que es difonen per internet, majoritàriament en forma d’imatge). Imatges de Julio Iglesias amb frases picants, imatges amb missatges Keep Calm, o animals dient “Ola K Ase” s’han viralitzat els darrers mesos. Són imatges que cauen en gràcia i tenen un gran impacte mediàtic. Algunes empreses internacionals com Coca-cola o Starbucks, entre d’altres, s’han aprofitat d’aquestes modes per a difondre la seva marca a través de les xarxes socials. Una publicitat viral que ha ajudat a la marca a posicionar-se encara més.

“Keep Calm and come to Menorca”, “Ola k Ase? Viene a Menorca o ke ase?” són alguns memes creats per empreses menorquines amb un objectiu comú: promocionar l’illa de Menorca d’una manera viral i divertida i alhora fer publicitat de la seva empresa d’una manera poc intrusiva, més motivacional i, per tant, més eficient. Les imatges són part de l’essència d’internet, una de les formes més intel·ligents i divertides de transmetre una idea i de contagiar-la, ja sigui intencionadament o no.

Parlar d’imatge és parlar d’un tema que ens afecta a tots, ja que sempre tindrem una imatge que cuidar. La nostra imatge personal, professional o la imatge de l’empresa a la que representem. Però projectar aquesta imatge que tots volem transmetre no és cosa fàcil ja que hi intervenen molts aspectes a tenir en compte per a aconseguir l’equilibri del nostre objectiu. El més interessant d’aquest tema és que la imatge és modificable. La podem canviar o transformar i així aconseguir-ne un major profit.

Sense necessitat d’utilitzar softwares tan complexes i professionals com Photoshop o Final Cut, avui dia disposem de centenars de recursos informàtics que ens permeten retocar i crear imatges o vídeos. Aplicacions com Instagram o PixlrExpress han aconseguit que qualsevol usuari es pugui sentir fotògraf per uns instants. Gràcies als filtres i eines que inclouen aquestes Apps, podem transformar una simple fotografia d’una posta de sol, en una verdadera obra d’art. Apps més completes com Pixart ens permeten editar i retocar imatges més enllà dels simples aspectes cromàtics. Permeten retallar i fusionar fotografies o afegir-hi textos i efectes, entre altres. Splice o Lumify són aplicacions per a telèfon mòbil amb les que, amb uns mínims coneixements bàsics, podrem editar i muntar vídeos.

Amb el curs “Apps de foto i vídeo per promocionar el teu negoci” i la xerrada del proper dilluns (dia 29) a PIME Ciutadella, es pretén donar a conèixer les eines addients perquè qualsevol persona pugui donar forma gràfica a la seva creativitat i crear imatges i vídeos que reflecteixin els valors que vol transmetre. Mai s’obtindrà un resultat tan professional com el que ens pot oferir un dissenyador gràfic, però sí que ens ajudaran a millorar i a unificar la nostra imatge d’empresa.

[Ivan Khanet impartirà el curs 'Apps de foto i vídeo per promocionar el teu negoci’, corresponent al Pla +TIC del Consell Insular de Menorca, cofinançat pel Programa LEADER 2007-2013].

 
Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
 
Consell insular de menorca - Serveis generals, treball i innovació